Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

torsdag 7 januari 2010

Trypanofobi-Verkligen inte!



Igår fyllde jag 12 veckor, så idag var det dags för mig att gå till veterinären. Redan när jag kom in kände jag att det här var ett bra ställe. En snäll sköterska kom fram till mig och gav mig jätte smaskigt godis. Vi blev kompisar direkt! Hon lockade mig upp på vågen och jag har blivit riktigt stor. Nästan exakt fem pannor väger jag nu, så jag växer så det knakar.
Sen var det dags för mig att träffa trevliga veterinären Ulrik. Han kollade in i mina öron, ville se mina tänder, lyssnade på mitt hjärta och kände och klämde på mig. Han tyckte att jag var en jätte fin valp med perfekt hull. Han sa även att jag var glad, nyfiken och lugn. Matte och husse såg mycket stolta ut!
Även Ulrik gav mig sånt där ruggigt gott godis, så när han gav mig sprutan brydde jag mig inte ett dugg utan bara stod där lugnt och fint på bordet. Andra sprutan(rabies) gick galant den med så någon trypanofobi har jag då inte. Det passar ju bra eftersom jag bor i en blivande läkarfamilj.
Besöket avslutades med några näsdroppar som skyddar mot kennelhosta så nu är jag redo för att träffa andra hundar. Matte och husse vill gärna att jag ska få en dansk lekkamrat så i helgen har jag en date med yorkshire terriern Mums. Jag återkommer med info och bilder från daten.
Ha det bra så länge!

5 kommentarer:

  1. Skönt att det gick så bra hos veterinären! Han är en cool kille Egon, hoppas han får skoj med sin lekdejt i helgen! Tina

    SvaraRadera
  2. Hej Mia! Vi har det kanon bra, super fint och vi ar sakra pa att ni skulle alska detta. Vi badar, solar och laser pa dagarna. Havet ar jatte harligt och fiskarna ar annu harligare. Egon hade nog ocksa trivs har, men nej kanske inte for vi ser inga hundar, valdigt lite djur forutom otroligt vackra fiskar och sma faglar. Alskar dig, puss och kram mamma och Lisa
    Ps. Krama Egon och Alex fran oss

    SvaraRadera
  3. Hej! Verkar som om Egon aklimatiserar sig till den danska miljön. Vi hoppas att Egon blir lika förtjust i pölse och lär sig korvtricket lika bra som Tarzan :) Kramar från Pär och Libbe

    SvaraRadera
  4. Hej Mia! Vi satsar pa att aka hit allesammans i framtiden for vi har det toppen! Igar blev jag erbjuden en massa kameler for Lisa, vad sager du Mia, ar du sugen pa en kamel. Krama Alex och Egon. Puss Mamma och lisa

    SvaraRadera
  5. Hej mamma och Lisa!
    Så kul att ni har det så himla bra. I odense är det riktigt vintrigt så vi är inte alls avis på er...Jag har alltid velat ha en kamel så bara sälj henne;)Fast tror pappa skulle bli arg då... Han tyckte det var lite tomt i huset nu när alla åkte. Idag har vi städat i den gamla lägenheten så nu är vi lite trötta och ligger i soffan alla tre. puss mia

    SvaraRadera