Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

torsdag 21 januari 2010

Livet sen sist

Hej allihopa!
Det var ett tag sen jag bloggade, men här kommer en liten uppdatering om vad som har hänt sen sist.

Jag har börjat på valpkurs. Det är hur kul som helst! Något jag varmt kan rekommendera till alla leksugna vovvar.
Det är en salig blandning av hundar i min klass. En jack russel som heter Eddie och som är värsta studdsbollen, en engelsk bulldogg hane som heter Holger, en boston terrier, en mops, en labbe och en spets av något slag.
Sist när vi skulle gå dit var jag hur glad som helst. Jag började med att hälsa och lufthoppa emot alla hundarna och efter det var det dags för lite träning. Vi repeterade lite kontaktövningar, inkallning och sen var det dags för att lära sig lite nya saker. Vi skulle lära oss däck (ligg) och fot. Det där med att lägga sig ner på kall snö var inget för mig...men att sätta sig vid mattes vänstra fot var kul och gott. Jag älskar verkligen de där mumsiga blodkorvbitarna. MUUUUUMS!
Lektionen avslutades med att vi skulle få leka lösa. Först släpptes de lite försiktiga hundarna och sen de lite mer tuffa. Gissa i vilken grupp jag kom...Jag är ju nästan totalt orädd så jag har verkligen lagt ribban och visat de andra hundarna vem som bestämmer. Bulldoggen Holger har mopsat sig bägge gångerna när vi har varit kopplade men visade sig vara en riktig fegis när vi var lösa. Jag ville leka med honom men han sprang in och ställde sig i ett hörn...vilken liten lort. Så jag hängde på och lekte med de andra hundarna istället. Var absolut inte sugen på att gå hem utan hade gärna stannat ett tag till. Väl hemma slocknade jag direkt i soffan och snarkade gott.
Hemma har jag och matte övat på ligg och nu går det riktigt bra. Det tog ett tag innan jag fattade vad som förväntades av mig, men när matte hämtade falukorven då la jag mig pladdask.

Annars är det bara bra med lilla mig (Är visst inte så liten längre. Vägde 6.7 kg igår). Vi går ner i parken varje dag och där springer jag lös och utforskar världen.
Igår träffade vi en labbe vars matte tog med oss på hundträff i parken. Varje dag mellan kl 16-17 träffas ett gäng hundar där för att leka. Det var hur kul som helst och framförallt nyttigt. Jag är inte lika kaxig där som på valpkursen utan leker mest med de mindre hundarna. Idag när vi var där så lekte jag med en fransk buldogg tik och en liten mopsvalp.

Här kommer några bilder på mig. De är nog ca 2 veckor gamla. Matte lovar att hon ska ta lite nya bilder så ni får se hur stor och fin jag är.


Full fart i snön!


Här går vi varje dag.


Matte och husse tycker jag är den sötaste som finns!


Här leker jag med min danska vän Balder. En riktigt rolig typ.


Sussar sött i sängen min.

1 kommentar:

  1. Underbara Egon:) Så duktig du är som fixar kursandet galant! Och det är så roligt att höra att du är precis så framåt och orädd som en frallavalp ska vara! När jag gick på valpkurs med mamma Inez så hängde hon med 3 amstaffar som var 3-dubbelt så stora som henne:) De övriga var taxar och liknande, och ville inte direkt vara med i brottningsmatcherna *s* Stor kram till Egon, matte & husse från ett väldigt snöigt Ljungsbro!

    SvaraRadera