Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

söndag 21 februari 2010

Min tand är lös...så jätte lös...


Hej alla bloggläsare!
De senaste två veckorna har jag haft fullt upp med att tappa mina tänder. Det har kliat ordentligt och jag har förbrukat x antal ben. Alla framtänder är nu väck och matte och husse har tyckt att jag har sett ut som en tandlös gammal gubbe. Men fina stora tänder har nu tittat fram.
Idag är den vassa hörntanden lös på ena sidan. Matte och husse tycker det ska bli jätte skönt när jag tappar den.


Martin, en av husses vänner, har fotat mig lite i helgen. Han har en jätte fin kamera och matte och husse har fått väldigt lust att köpa en sådan. Dock är den lite dyr så de får spara ett tag innan de kan få njuta av att ta kort på fotogena mig.


Här poserar jag för fullt. Allt för en godis...


Hur vill ni ha mig?


Ska jag ligga ner? Inga problem!


Sitta? Bara jag får en godis så går det fint.


Idag sken solen för fullt i Odense och jag fick riktiga vårkänslor. Sprang som en Duracell kanin fram och tillbaka längs ån. Sen gick vi upp till hundskogen och där träffade jag en likadan som jag. Värsta roliga fransk bulldoggen som lekte precis på samma sätt som jag gör. Shit vad kul det var!!! Dit ska vi gå igen nästa söndag.


Jag växer en hel del som ni kan se. Jag går upp ca ett halvt kilo i veckan. Igår vägde jag 8,0 kg och matte tycker att jag börjar bli lite tung att bära på.Matte och husse kallar mig le boef och jag tror nog husse är lite avundsjuk på mina fina muskler;)
Ha en fin vecka och ta hand om er!
Kram Egon

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! (norpar ett par om det är ok?) Han växer ju som ogräs, riktigt tjusig och underbar tigrering! Jag är nog världens fjantigaste "mormor", blir tårögd varje gång jag ser bilder på mina växande utflyttade bebisar:) Kram på er! /Tina m fam

    SvaraRadera
  2. Det e bara att ta det bilder du vill ha Tina.
    Ja visst e hans tigrering snygg. Han blir en riktig tiger:)
    Jag hade nog varit likadan sjælv om det var mina valpar. Vi får hoppas att valptræffen blir av i sommar så du får træffa Egon live.
    ha det bra!
    Kram Mia och Egon

    SvaraRadera
  3. hej!
    jag läser medicin termin sju, ett gäng av era gamla pragklasskompisar har berättat om er och hunden. jag och min pojkvän har precis köpt en frallatik för två veckor sen. kom in på bloggen när jag googlade efter valpkurser i odense. kul =)
    vad gick ni för valpkurs? var den bra??
    hoppas hundarna ses i parken nån dag, vore skitkul, tkr jag!!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt söt liten Egon!

    SvaraRadera