Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

söndag 28 februari 2010

Sköna söndag!

Hej!
Söndagar är min favoritdag. Då går vi hela familjen till en hundskog där det vimlar av massa roliga hundkompisar. Jag leker och springer för fullt och har en energi utan dess like. Det bästa som finns är att jaga andra hundar(gärna stora)och på sistonde har jag faktiskt blivit riktigt snabb. Idag jagade jag ett gäng Berner sennen hundar och när de blev trötta så terroriserade jag dem genom att klättra upp på dem:)
Eftermiddagen har spenderats i soffan tillsammans med matte och husse idag. Mysigt!!!

I onsdags var det sista gången på valpkursen. Matte är jätte glad för vi har fått plats på en annan hundskola som ska vara mycket bra. Den är väldigt populär och vi har stått på väntelista ett tag, men nu har hon startat en extra grupp som vi ska börja i. Så nästa söndag måste vi gå upp tidigt för vi ska vara där redan halv tio. Ingen bra tid för en sjusovare som mig.

Annars är det bara bra med mig. Jag är pigg och glad och väldigt social av mig. Pussar gärna allt och alla;) Har ett bra självförtroende och har nu börjat bojkota att sova i korgen inne hos matte och husse. Nu är jag så pass vuxen att jag sover i soffan själv om natten.
Jag älskar verkligen mat och skulle aldrig få för mig att rata ett mål mat.Förutom soffan så är köket en favoritplats. Älskar att sitta där och titta på när matte och husse donar. Hoppas på att en och annan godbit ska ramla ner. Är dock dåligt med detta.


På fettisdagen var jag med och bakade semlor. En snäll vän till husse lät mig smaka på lite grädde. Mums vad gott det var!

Nä nu ska jag och husse ut på en liten kissrunda. Ha det bra!
Kram Egon

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra dag! Imorn kommer jag tillbaka från Sverige och hoppas jag får träffa dig snart Egon :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så underbara bilder. Jag saknar er en massa, ha det bra! :)

    SvaraRadera