Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

fredag 5 mars 2010

Blåsippan ute i backarna står. Niger och säger att nu är det vår!!!

Hej!
Nu har våren äntligen kommit till Odense och mina tassar har fått känna på hur det känns att gå på gräs. Kan inte komma ihåg om jag har sprungit på gräs förr. Kanske gjorde jag det när jag var liten och bodde hos Tina...Hur som helst så är det helt underbart att gå ut när solen skiner!
Idag har jag, matte och husse tagit en långpromenad i det härliga vädret. Jag sprang fram och tillbaka och fick ett och annat "frallefnatt" då och då. Nästa gång ska vi ta med kameran så ni ser hur vårigt och fint det är nu. Promenaden avslutades med lek i parken med mina hundkompisar. Kunde inte haft en bättre fredagseftermiddag. Nu slappar jag i soffan resten av kvällen.

Här kommer några bilder på mig som söta Julias vän Carro har tagit på mig.


Söta jag gosar ofta och gärna med matte.




Det här är en av mina favorit leksaker just nu. När jag piper med den vill jag att matte och husse ska jaga mig. För ni som undrar så är jag snabbast och den som alltid vinner.

Ha en riktigt skön helg kära vänner!
Kram Egon

3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder !

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att våren har kommit till er! Här längtar vi som tokar, men än har vi bara snö & is... Egon är en superfin kille, så himla söt där han sitter med sin leksak i munnen:) Hälsn Tina & c:o

    SvaraRadera
  3. Fy vad min bror är snygg! Bilderna är så himla fina och han blir precis som jag, bara snyggare och snyggare ;-) Härligt att ni börjar få vår.

    Jag Kan tala om att det är väldigt efterlängtat här uppe i Norr då det fortfarande är jättemycket snö, så jag nästan drunkar. Jag vill också känna det mjuka gräset under tassarna och den varma vårsolen i min päls. Visst, vi har haft 3 plusgrader här i 2 dagar vilket har varit fantastiskt skönt. Matte har tagit med mig precis överallt och det tycker jag är så himla roligt.

    Det bästaste av allt är att busa med alla stora vovvar som jag får träffa varenda dag. Matte läste för mig att du också tycker om det. Hoppas ni kommer på träffen i sommar, gud vad kul vi ska ha!

    Matte undrar hur det gått på valpkursen? och om du är en lydig kille?

    Vi hörs snart.

    Många pussar till brorsan från Åke

    SvaraRadera