Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

tisdag 23 mars 2010

En liten uppdatering!


Hej alla vänner!
Allt är bara finfint med mig. Jag njuter av vårvärmen och tycker det är så skoj att vara ute. Jag, matte och tant Christine har gått härliga promenader längs med ån och jag älskar att få springa lös i solen.


Så här fint vårigt har vi det i Odense just nu.


Jag har fått en ny puppia sele som jag inte är så himla glad i om man säger så. Har testat det mesta för att få av den, men ingenting funkar. Men dock har jag fått många fina kommentarer om att jag klär i blått.


Kallas numera för boxaren.


Posar i min nya outfit.


Jag älskar att leka i parken med mina vänner. Här busar jag med Chloie.




Jag och Eddie (blandning mellan beagle och fransk bulldog) attackerar kompisen Zita.


Så härligt att få känna gräs under tassarna.


En av favvoleksakerna när vi är ute.


Står ofta och spanar ut över lägenheten i soffan, gärna med något i munnen.
Måste ju innan jag slutar berätta om hur det går för mig på nya valpkursen. Jag tycker det är hur roligt som helst och är superlydig den timmen... Matte säger att jag är en liten ögontjänare. Man får inte var dum:) Men för det mesta är jag faktiskt en väldigt snäll och lydig hund. Bara jag får ut nått av det, gärna en köttbulle.
Ha det bra!
Kramar Egon

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Han blir bara finare och finare! Vad kul att han har en frallakompis, den bilden när de leker var ju underbar *s* Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Han är så himla söt! :)

    SvaraRadera
  3. den där bilden när Egon ligger på rygg är så sjukt kul!!! ses gärna efter påsk, vi kanske kan gå till den där hundskogen som du berättade om. jag och geografi är inte bästisar så jag vet nog inte riktigt var det va! trevligt lov hemma i sverige och hoppas tågresan gick fint!
    kram

    SvaraRadera
  4. Meeen Åååh vilken fin blogg ....hittade den via Dr:Glas som ju också har en suuupersöt Fralla.....

    SvaraRadera