Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

lördag 29 maj 2010

Sköna maj!

Hej alla bloggläsare (om det finns några kvar...var ju typ 100 år sedan jag bloggade sist)!

Allt är bara bra med mig. Jag har växt en hel del (vägde mig idag och vågen visade 11,8 pannor) och ser inte så valpig ut längre. Jag har musklat mig ordentligt och börjar se lite manlig ut. Har dock inte börjat lyfta på benet än så "mammi" säger att jag fortfarande är hennes bebis.

Jag älskar att vara ute nu när det är så vackert och skönt väder. Jag leker nästan varje dag i parken med mitt hundgäng där jag går under namnet gangstern. Två till frallor har börjat gå dit och det tycker jag är så kul. Men inget går ju upp mot fina Cleo. Om hon är i parken är hon den enda jag har ögon för. Hon är så söt och snabb. Det finns inget bättre än att jaga henne fram och tillbaka över fotbollsplanen.

Idag cyklade vi ut till ett härligt grönområde där jag sprang fritt över ängarna, gudomligt härligt var det! Här kommer lite bilder.


Skönt att komma ut på tur. Tyckte dock att det gick lite trögt för matte i uppförsbackarna.


Ahhhh! Livet är underbart!!!


Har någon av er en godis i handen???


Vem är kung över ängarna...


Pausar och luktar på blommorna.


Kom nu slöfockar!


Jag sa kom! Ni är visst inte lika lydiga som jag är.


Måste ju berätta att jag har hälsat på Tarzan och Frasse för ca 1 månad. Tågresan gick super bra. Jag sov mesta delen av resan i min nya transportbur.


Jag och Frasse busade gärnet. Blev även många härliga promenader på stranden. Här vilar jag lite efter en av våra utflykter.


Måste ju visa en bild på mig och morfar Tarzan.


Här är jag och Frasse. Mellan våra vilda lekar brukar vi pusta ut lite i köket. Har vi tur så "tappar" Jögge ner något gott på golvet.

Nä nu har jag faktiskt inte tid att blogga mer. Ska in och anmäla mig till ett par utställningar i sommar och sen blir det nog soffan för mig ikväll.
Ha det riktigt fint kära vänner och så lovar jag att det inte ska dröja lika länge tills nästa inlägg.

Massor av kramar från Egon

3 kommentarer:

  1. Åh, finaste Brorsan. Livet ser helt underbart ut och jag antar att du njuter av värmen precis lika mycket som jag gör. Min matte tycker att du är jättevacker, en stor och tjusig herre minst sagt. Sommaren är här och jag smaskar i mig massvis med maskrosor, det är så himla gott. Busar och stojar med alla mina hundkompisar. Jag är en riktig liten terrorist.

    Kommer ni på valpträffen i Augusti? Vi ska med all förmodan dit. Hoppas att vi få träffas och busa då =D

    Ha det fint allihopa.
    Monsterbus & Blötpussar /Åkeman

    SvaraRadera
  2. Hej Egon, jag saknade dig klockan fyra i parken/fotbollsplan idag. jag vill gärna leka nån dag när du kan! jag ska nämligen flytta till sthlm i höst för mina människoföräldrar ska bli särbo.
    Kram från Laika

    SvaraRadera
  3. Tjenis :)
    Nu är det ni som uppdaterar bloggen, vill ju se massor med bilder på Finaste Egon ;-)

    Hoppas allt är bra med er och att ni har det bra i höstmörkret.

    Ha det!

    Kram Frida

    SvaraRadera