Welcome!

I am not a pig, I am not a pug.
My ears haven´t been cropped.
My tail hasn´t been docked.
I didn´t run into a wall or get hit in the face with a fry pan.
I do not bite (but my owner might).
That noise is how I breathe - I am not growling at your child.
I´m NOT so ugly I´m almost cute, and anyone who would say that is so stupid they´re almost smart.

I AM A FRENCH BULLDOG AND I`M PERFECT IN EVERY WAY!

lördag 6 november 2010

Long time no see!


Goddag alla kära vänner.
Blogglusten har nu infunnit sig och jag tänkte passa på att skriva ett par rader om vad som har hänt sedan sist.
Tiden rinner iväg och jag har hunnit fira min ettårsdag. Hade ett litet kalas dagen till ära för mina favvotjejer. Fick finfina presenter, bland annat mumsiga korvar och smarrig kycklinglever. Man skulle allt fylla år lite oftare än bara en gång per år.

Sommaren tillbringades på västkusten. Som en sann soldyrkare passade jag på att njuta av värmen och var en flitig besökare på hundstranden. Det finns inget bättre än att bara kasta sig ut i det blå plurret.
Sensommaren tillbringades i skolbänken. Jag och matte gick en rallylydnadskurs på brukshundsklubben. Vi båda tyckte det var superkul och vi lärde oss massor. Tyvärr fanns det ingen ledig kurs i Danmark men vi har fortsatt med lydnadsträning där vi gick i våras. Är ju alltid kul (och gott) att lära sig nya saker. Just nu tränar vi höger och vänster och lite roliga nya tricks. Det senaste jag har lärt mig är att krypa och nu håller matte på och lär mig hur man flörtar. Lite klurigt men ska nog ge sig efter ett tag.
Tänkte inte skriva så mycket mer, bjussar istället på lite bilder av sköna mig. Njut!














Det här bjöds det på min födelsedag.


Fantastiskt j-kla gott!!!


Fina blommar hade husse köpt.


Who let the dogs out? Ho Ho Hohoo


Matte och husse har köpt en flytväst till mig. Så nu kan jag bada hur mycket jag vill och de slipper agera livräddare titt som tätt.


Tar ett dopp till. Det är ju så varmt...


Strandraggaren nr 1.




Jag älskar små pinnar...


och stora pinnar...


Det bästa som finns är att bli jagad med en pinne i munne. Det är livet!


Pressar lite.


Nä nu tackar jag för mig för denna gången. Mys i höstmörkret och kurra upp i soffan. Det ska i vartfall jag göra.
Hej hej

3 kommentarer:

  1. Så kjekt at du blogge igjen Egon!
    Du vett, eg syns du verdens 3. beste hund!
    Suss&Nuss

    SvaraRadera
  2. Åhhh Hejj :) Vad roligt att du uppdaterat bloggen sötnos, har längtat som bara den på att se bilder på en vacker Egon. Gud vad syskonen påminner om varandra, helt otroligt vilket sött uttryck alla har :-)

    Tack så mkt, sjävklart kommer jag fortsätta skriva, orden och minnena tar ju aldrig slut
    ;-) Sen får vi hoppas att bloggen kommer väl till användnig för en ny liten fralla pojke :-)

    Vad duktiga ni är som gått en rallylydnadskurs, antar att du är en lydig kille nu :)

    Nu får du allt uppdatera bloggen med kortare mellanrum så jag får njuta av finaste Egon lite mer =)

    Snart är det jul, helt otroligt vad tiden går fort. Se nu till att önska dig något riktigt saftigt i julklapp.

    Tack för blötpussen Egon, "pussar tillbaka"

    Kramar till er.

    /Frida

    SvaraRadera
  3. Hej lilla Ängel. Jag hörde av din uppfödare vad som hänt, jag är så himla ledsen för er allas skull.

    Livet är så orättvist, varför skulle du gå så fort?

    Jag vet hur din Matte & Husse känner sig nu. Dem tänker på dig hela tiden, dem vill ha dig tillbaka, vrida tillbaka tiden och ha dig tillbaka. Du var ju deras lilla bebis.

    Jag blir så himla ledsen och kan inte sluta gråta. Jag blir så förtvivlad. Man kan aldrig i sin vildaste fantasi tro att någonting sånt här kan hända för en god gärnings skull. Du skulle ju bara kastreras, inte lämna jordelivet.

    Maria & Alex jag tänker verkligen på er och känner med er. Jag vet precis hur ni mår och hur ni har det nu. Jag önskar att jag på något sätt kunde hjälpa er. Egon har sin älskade Bror Åke, dom busar och äter massa godsaker helt bekymmersfritt. Men Egon finns alltid hos er, tvivla aldrig på det. Han älskar er och kunde inte fått ett bättre hem.

    Friend, please don't mourn for me
    I'm still here, though you don't see.
    I'm right by your side each night and day
    and within your heart I long to stay.

    My body is gone but I'm always near.
    I'm everything you feel, see or hear.
    My spirit is free, but I'll never depart
    as long as you keep me alive in your heart.

    I'll never wander out of your sight-
    I'm the brightest star on a summer night.
    I'll never be beyond your reach-
    I'm the warm moist sand when you're at the beach.

    I'm the colorful leaves when fall comes around
    and the pure white snow that blankets the ground.
    I'm the beautiful flowers of which you're so fond,
    The clear cool water in a quiet pond.

    I'm the first bright blossom you'll see in the spring,
    The first warm raindrop that April will bring.
    I'm the first ray of light when the sun starts to shine,
    and you'll see that the face in the moon is mine.

    When you start thinking there's no one to love you,
    you can talk to me through the Lord above you.
    I'll whisper my answer through the leaves on the trees,
    and you'll feel my presence in the soft summer breeze.

    I'm the hot salty tears that flow when you weep
    and the beautiful dreams that come while you sleep.
    I'm the smile you see on a baby's face.
    Just look for me, friend, I'm everyplace!


    Ta hand om er.

    Många många Kramar.

    /Frida

    SvaraRadera